AnitavanZandvoort.reismee.nl

De vlucht naar Dubai

Vrijdag 11 december ging mijn vlucht naar Sydney via Dubai. Weggebracht door mijn ouders en Leander, na nog een kopje Nederlandse latte machiato kon ik eindelijk vertrekken. Op Schiphol verliep alles heel erg vlot en soepel. Het nieuwe veiligheidssysteem is top. Moet je wel weten dat je niet in een hokje staat omdat je alweer gescand moet worden maar dat je daar zelf je paspoort in een scanner moet leggen ;-)

De vlucht naar Dubai (in s werelds grootste vliegtuig, nl de Airbus 380-800 met 853 passagiers) (zoek maar eens op internet naar de businesclas:-) )verliep ook soepel. Heerlijk eten (voor de geinteresseerden onder jullie: vooraf gerookte zalm,daarna mijn op de menukaart gekozen kip met gegrilde groenten en als dessert chocoladebrownie met mousse en gezouten caramelsaus. Daarbij een flesje witte wijn. Thee met chocolaatje na. Voor de gezelligheid nog wat leuke crackertjes met boursin en dipjes.) Later nog lekkere Baileys. Voor wie dat ook wil; vlieg met Emirates :-)

De vliegtuigstoelleuningen zijn multifunctioneel; 5 Cm breed maar wat er allemaal in zit; eigen tv scherm, afstandsbediening, radio en tafelblad. In het begin kon ik mijn tv niet vinden haha.

In Dubai kon ik helaas niet shoppen: ik was nl thuis mijn creditcard kwijtgeraakt. Grrr. Heel erg want nu kon ik op de vliegvelden en in het vliegtuig niet taxfree shoppen. Plus bleek later; mijn appartement wilde mijn creditcard hebben bij het inchecken.... Gelukkig had Iris er een.

In Dubai kon ik even kijken , dus niet kopen ;-), naar het goud, toilet opzoeken en ik kon meteen weer boarden. Mijn handbagage werd geopend en doorzocht. Dat is daar normaal, gebeurd bij iedereen. Bij Iris ging het toen door een scan, bij mij gebeurde het gewoon op een tafel. Het doorzoeken leek me meer voor de vorm. Mijn water mocht niet mee , ondanks dat ik nooit uitgecheckt was en net dus veilig water moest zijn. Mijn koff ging rechtstreeks naar Sydney dus die hoefde ik niet te sjouwen.

In Dubai was het drie uur later dan in Nederland.

Het eerste deel van mijn reis was succesvol verlopen

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!