AnitavanZandvoort.reismee.nl

Woensdag 6 januari

Woensdag 6 januari Laatste dag Melbourne

Ik kon gisteren niet in slaap vallen, ik denk dat ik zo lang mogelijk wil blijven genieten....
Vanmorgen was ik nl ook vroeg weer wakker. Niet uitgerust, dat dan weer niet haha.

Het is om 10..00 uur 19 graden maar bewolkt.

Ik heb online ingecheckt voor mijn vluchten van morgen, een aantal spullen in mijn koffertje gepakt en ben weer op pad gegaan. Met de tram naar Brioche by Philip. Ik weet nu precies waar die zit. Ik denk dat een aantal van jullie nu denken "ja,ja, als het maar eten is" En jullie hebben gelijk haha.
Ik ga bij Brioche by Philip vragen of ze me laten zien hoe ze de mooie "art" op de cappuccino maken. Melbourne is niet voor niks een koffiestad. And they did! "Je bent precies op het goede moment" zei ze "want net was het daarvoor te druk" (Ik was er om 10.00 uur) Ze zijn hier ZO aardig. Ik neem bij mijn cappucino een "raspberry uhh nog wat.wheel". En die smaakt ook ECHT naar framboos. Meestal is het zo' n nepsmaakje.
Ze draaien hier erg goede muziek. Kortom een perfecte plek om te zitten en mijn laatste uren in Melbourne, en eigenlijk Australië, door te brengen. Ik schrijf er tot 11.30 uur mijn blogs en ga dan naar mijn hotel om uit te checken.

Na het uitchecken ga ik de stad in om TimTams voor Roos te kopen. Iris zou Red Velvet smaak meebrengen maar die is overal uitverkocht dus ga ik het proberen. Helaas hier ook niet meer te verkrijgen. Het is een smaak die alleen Woolworth verkoopt dus andere opties zijn er niet. Dan wordt het de favoriete smaak van Iris die ik mee breng. Roos ik verklap nog niet welke (knipoog) Red Velvet is mijn favoriete smaak. Wil de volgende die naar Australië gaat die aub voor mij meebrengen?

Om 12.45 zie ik toevallig mijn mail en wat blijkt? Mijn vlucht met Jetstar naar Sydney is geannuleerd. Dus niet verzet, nee die gaat gewoon niet. Tja en ik moet toch echt een paar uur later mijn internationale vlucht via Dubai naar Amsterdam halen. Kijk, ik wilde wel graag langer blijven maar of dit de manier is? Haha.
Ik stuur de mail naar Iris door en voordat ik verder iets kan doen appt ze al "ik bel ze!". Die vrouw belt mij vervolgens weer om mijn toestemming te vragen zodat Iris mijn vlucht kan omboeken. Een kwartier later is het al geregeld, dat is snel. Gelukkig is er nog een plekje voor de vlucht van 18.45 uur. Dan ben ik 20.15 uur in Sydney. Dat lukt nog wel. Niet fijn omdat het allemaal krap is, maar te doen.

Ik moet dus weer opnieuw online inchecken, weer een boardingspas uitdraaien voordat ik weer de stad in kan. En niet vergeten de bus naar het vliegveld om te boeken.
Daarna dan maar weer naar Degraves street voor zo n lekkere hamburger en wat rond te lopen. Ik ontdek nog een ander leuk straatje bij Degraves street, nl Center Pl. Ook de moeite waard. Klein, smal en gezellig. Vol met eettentjes die ook koffie hebben.

Om 14.30 is het 23 graden en zon. Met een behoorlijk windje maar dat is wel lekker. Gelukkig sluit ik mijn laatste dag niet af met koud weer.

Ik ga mijn koffertje ophalen bij het hotel en wacht bij de halte waar de bus komt. Mijn bus is besteld voor 16.00 maar het leek erop dat er gewoon elk half uur een bus komt dus dan neem ik er liever eentje vroeger. Maar dat blijkt niet zo te zijn haha. Ik wacht dus braaf op mijn bestelde bus van 16.00 uur. Ik heb mazzel dat we niet langs allerlei hotels moeten. Deze gratis bus brengt me naar een hal waar een betaalde bus mij naar het vliegveld brengt.
Om 17.00 uur ben ik daar en om 17.10 uur ben ik al door de securiety. Well done!

Ik kan mijn telefoon even aan een oplaadpunt leggen, fijn want anders haalt mijn batterij het niet en ik wil toch wel graag met Iris appen waar ze is.
Zij zal naar mijn hotel komen dat op het vliegveld van Sydney ligt. Dat hotel heb ik expres uitgezocht omdat dat het dichtst bij is. Ik moet vannacht nl zelf vanaf het hotel naar mijn terminal. Op dat tijdstip er geen hoteltransfer. Nadeel is wel dat Iris op het vliegveld moet parkeren en dat gaat $ 58 kostten.
Iris komt mijn grote koffer brengen en afscheid nemen. We gaan samen wat eten en dan gaat zij weer naar huis en ik mijn koffers reorganiseren.
We moeten alleen niet vergeten om haar spullen uit mijn koffers te halen....

Deze nieuwe vlucht is vertraagd, 45 minuten. Daar basl ik echt van want dan kom ik pas om 21.00 uur aan en we moeten nog eten. Het wordt heel krap allemaal. Dit vliegtuig blijkt ook helemaal niet vol te zitten; er zijn links en rechts stoelen leeg.
We landen om 20.45 uur.. Iris is ondertussen in hetbhotel en is dan al met een busje naar mij onderweg. Het vliegveld waar ik nu aankom is nl niet te belopen. Vannacht hoef ik maar een klein stukje te lopen naar hetbinternationale vliegveld,.

Om 21.30 uur zijn we in het hotel. We zouden samen gezellig iets gaan eten, maar we hebben u zo'n honger dat het maar gewoon Mc Donalds wordt, dat is het dichtstbij. Hetbregent in Sydney, ik wordt behoorlijk nat. Volgens Iris regent het al vanaf zondag en is het niet gestopt.

Na het eten gaat Iris naar huis, ik ga mijn koffers herschikken en slapen.
Vannacht naar het vliegveld. Dan begint de reis naar huis

Reacties

Reacties

Ingrid

Helaas een trubbelige laatste vakantiedag!
Hoop dat verder de vluchten goed verlopen!

Anne-Marie

Super leuk om je verhalen te lezen ..fijne reis naar het mooie koude Nederland.

Birgitte

Goede reis! En wat leuk dat Kangoeroes drie "baby's" kunnen dragen met verschillende geboortedata.....Top!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!