AnitavanZandvoort.reismee.nl

Dinsdag 5 januari

Dinsdag 5 januari St Kilda Beach en Chinatown

Om 10.00 uur is het alweer 21 graden. Ik heb geluk met het weer. Totnu toenog geen druppel regen gehad ondanks de voorspellingen.
Ik heb in het hotel een Myki card kunnen lenen. Elke staat heeft een andere card om te reizen met de busen de trein en die van Sydney werkt hier niet.
De waarde verloopt per dag begreep ik. Wel raar maar zo werd het uitgelegd. Je betaald normaal ook eenmalig $6 voor de aanschaf van de card. Omdat ik hem maar een dag gebruik is dat zonde, Iris heeft vast liever dat ik meer geld overhou, dat is wellicht gunstig voor haar haha.

Het systeem van de vrije tram begrijp ik nog niet echt. Ik zag drie keer een stop/halte 8, drie keer op een andere plek. Verder bleek de tram niet een een rondje te rijden zoals lijkt op de kaart. Toen hij opeens terug reed waren we ook niet waar ik dacht dat we waren. Maar goed, ik ben overal gekomen waar ik wilde zijn.
Deze tram buiten hrt centrum, dus de tram die je moet betalen, is iets duidelijker. Al snap ik niet waarom hij haltes die niet aangegeven staan toch aandoet en dan opeens er weer een paar overslaat. Maar omdat het allemaal ook best te lopen is, is er geen man overboord als je een paar haltes verkeerd bent uitgestapt.

Ik ga eerst de card opwaarderen bij een7/11 winkel. Daarna doe ik weer een poging om een bepaald koffiezaakje terug te vinden maar dat lukt niet. Een aardige vrouw neemt mij mee naar haar eigen favoriete bakkerij waar ze ook koffie hebben. Brioche by Philip heet de zaak. Deze bakkerij is uitgeroepen tot beste bakkerij van Melbourne zie ik op de muur. Ik bestel koffie met iets lekkers, dat lekkers was ik eigenlijk niet van plan, maar he, ik ben in de beste bakkerij van Melbourne!
Ik heb de tablet van Irs bij me en blijf daar lekker ruim een uur lang blogs schrijven.

Omdat ze ergens aan het werk zijn kan ik vandaag tram lijn 96 niet nemen naar St Kilda Beach en moet ik lijn 16 hebben. Ik moet opstappen bij stop/halte 10, Bourkestreet/ Swanstinstreet. Ik blijk er later uit te moeten bij stop/halte 135, dat is bijna tegen het strand aan. Het is niet zo dat de nummering logisch oploopt; soms wel, soms niet. Blijft raar.
Ook hier in Melbourne zijn de mensen heel hulpvaardig. Als ze zien dat je rondkijkt of iets lijkt te zoeken bieden ze meteen hun hulp aan. Dat voelt zo goed. Niet dat ik er anders niet uitkwam maar de interesse van de mensen.

Ik ben om 14.30 uur op St Kilda Beach. Tja het wordt voor jullie misschien eentonig maar wederom...mooi. Die blauwe kleur van de lucht, van de zee, het wit van de wolken, de palmbomen, de andere bomen, het groen van het gras, het strand, de boten.....
Ik loop wat rond, ook op de pier. Daar ga ik binnen met een kop koffie weer blogs zitten schrijven. Een uur is zo weer om. Maar gelukkig het is dan nog steeds 24 graden en zonnig. En o man wat is de lucht en het uitzicht mooi....
Ik twijfel of ik zal blijven om de kleine pinguins aan land te zien komen maar dat is pas tussen 21.30 en 22.00 uur zegt dat meisje. Dat duurt me te lang. Als ik zin heb kom ik straks wel terug.
Nou die zin heb ik niet meer want de tram is op de terugweg overvol dus ik moet lang staan.
Ik besluit om eerder uit te stappen en maar te zien waar ik ben en nog een stuk te lopen.
Ik geniet onderweg van straatmuIkanten. Volgens een jongen moet je in Melbourne daar een vergunning voor hebben. Hett is echt gezellig die muziekjes overal!

Het is ondertussen ongeveer 18.30 uur en ik besluit Dumplings te gaan eten in Chinatown. Ik zit er praktisch tegenaan met mijn hotel, het is de oudste Chinatown buiten China en ik heb nu al zoveel Dumplings gezien overal dat ik ze nu wil proeven. Ik heb de hele straat weer doorgelopen maar kan niet beslissen waar ik wil eten. Ik zoek iets kleins, ongedwongengs maar met goede Dumplings. Ik besluit het in het hotel aan de receptie te gaan vragen. Die jongen is meteen enthousiast en verwijst me naar een beetje onooglijk maar supergoed restaurant zoals hij het zelf zegt. "Shanghai" ligt in 112-114 little Bourkestreet, in die straat is ook mijn hotel.
Het is er heel erg druk. Thee kan ik niet bestellen, ze hebben u geen heet water. Maar zwarte thee is gratis en mag ik zo pakken. Die is overigens gewoon warm. Ik besluit eerst maar eens een portie van 8 Dumplings te bestellen en dan verder te zien. Het worden de Steamed Chicken and Prawns Dumplings. Lekkerrrr en hierna zit ik vol. Helaas, want ik wilde de "fried" variant nog proberen. Misschien dat dat morgen lukt als lunch. Ze zijn om 11.390 uur open, cat heb ik al nagevraagd haha. Dat moet lukken.....

Om 19.30 uur ben ik weer in het hotel. Weer blogs typen , glaasje wijn en slapen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!