AnitavanZandvoort.reismee.nl

Wat doet Iris zoal als aupair?

Donderdag 1 januari 2016

In het begin hebben de kinderen erg moeten wennen aan Iris. Patrick is een en Nicholas drie. Iris is hun eerste aupair, tot die tijd was Jodie 15 maanden thuis. Jodie vertelde dat ze het Iris soms behoorlijk moeilijk hebben gemaakt.
Toen Iris kwam veranderde er toevallig veel tegelijk; Chris moest vaker reizen voor zijn werk, Jodie ging werken, Nicholas ging naar eennieuwe groep op Daycare en er kwam opeens een wildvreemde in hun huis wonen. Dat is nogal wat!
Nu gaat het goed en de kinderen zijngehecht aan Iris. Vandaag kwam ik net Iris bij hen thuis. Iris is nu vrij dus de kinderen zien haar minder. Nicholas kwam naar ons toegerend; ik heb julie allebei heel erg gemist! En vloog in mijn armen waarna er een groepsknuffel met Iris kwam. Zo schattig.

Iris werkdagen zijn van 7.00 tot 18.30 uur. Lange dagen dus. Op dagen dat de beide kinderen naar Daycare gaan heeft ze een paar uur vrij. Vrij om koffie te drinken met vriendinnen en te winkelen maar soms ook nog wat van de onderstaande dimgen.
Het is erg druk, met zwemles voor Nicholas, babyzwemmen met Patrick, eten koken voor de kinderen, soms naar Daycare brengen, ze altijd ophalen, wassen en was vouwen, eten koken, soms paar boodschappen doen, maar altijd speelgoed opruimen, keer op keer. En dan door het hele huis en dat is veel weet ik uit ervaring! Poetsen hoeft ze niet.

Als de kinderen thuis zijn speelt ze ook echt met hen. Met lego, rollenspel, enz enz. Knutselen ook maar als dat is niet Nicholaszijn hobby haha.

Nu heeft Iris vakantie, van 24 december t/m 3 januari. Ze krijgt gewoon doorbetaald, het enige dat ze daarvoor hoefde te doen was zorgen dat het huis weer opgeruimd was na een haastig vertrek naar het vliegveld ivm hun vlucht naar de Goldcoast.

Iris heeft een grote kaner met aparte badkamer en een kledingruimte. Als ze geluid op haar dak hoort is dat een Possum, een dier ter grootte van een konijn. Niet van schrikken, geen inbreker zei Chris.
In de kledingkast van Patrick zat pas een hele grote spin, ter grootte van een mandarijn. Grappig want thuis gilde ze al bij een spin ter groote van een speldenknop. Gelukkig was Jodie thuis om hem op te ruimen. Maar die was ook niet echt blij haha. En ik snap het wantnik heb zo'n spin gezien in Taronga Zoo.

Iris heeft een goede klik met haar gezin. Heel belangrijk! Heel fijn ook om die klik te zien!

Ingrid

Ik heb weer genoten van de verhalen!

Leander

Was het een gevaarlijke spin ?

Anita

Volgens mij niet. Wel degene met een rood kruis op zjn rug die daar ook zitten (maar niet in de kledingkast gelukkig haha)

Iris

Nee leander was niet gevaarlijk, wel HEEL groot en harig....
Maar gelukkig was hij al dood toen we m vonden.
En ze hebben hier "spinnendoodmaakspray". Die neem ik dus een paar bussen mee naar huis :)