AnitavanZandvoort.reismee.nl

Wat opvalt in Australië 3

Gewoon lekker van alles door elkaar, gewoon wat me zo opvalt. Misschien heb ik sommige dingen al genoemd maar dat weet ik nu niet meer precies. Dus.... sorry for that.

En o ja het verhaal van de Kerstlunch van 20 december heb ik af kunnen maken. Ook zondag 27 december. Dus voor wie wil.....

In de trein kun je de rij stoelen omtrekken zodat je altijd in de goede richting kunt reizen.

Als je 2 x kort achter elkaar in de trein of bus zit is het de 2x keer gratis. Sowieso betaal je per dag niet meer dan $15. En op zondag dus niet meer dan $2,50

Er zijn ook gratis bussen in Sydney. Bijv de 555. Er zijn toeristenbussen.

Hier staat de jeugd uit zichzelf op voor ouderen mensen, ook als er verderop in de bus nog lege plekken zijn. Een jongen heb ik wel 5 keer zien opstaan. Ik mm oet zeggen dat ik daar toch wel blij van werd.

De bus komt zelden op tijd. Als het mooi weer is is het druk en is hij te laat. Als het niet druk is is hij te vroeg.

Als er met de hand afgewassen wordt laten ze het in een afdruiprek drogen. Dat staat er dus gewoon een paar uit. Dus voor wie geen zin heeft om af te drogen, doe hetbgewoon op zijn Australisch

Als je iemand begroet doe je dat met EEN kus

Hier krijgen mensen elke week hun salaris uitbetaald. Of om de twee weken.
Het salaris is hier ook hoger en ze dragen minder belasting af.
Een leerkracht met veel ervaring verdiend $ 95.000 tot $ 110,000.
Een beginnende leerkracht $ 41.000

Hier is het rond 14.15 uur vloed. Dus opletten

Op de Ferry is zelfs een watertappunt

De bedrading van de huizen is net zoals in Belgie boven de weg.

Met hakken lopen is voor ons hier niet te doen haha. Het is hier veel te steil.Die gaan dus ongebruikt weer mee terug.

In Bondi zijn de mensen blijkbaar minder sociaal dan hier. Is ons verteld door een Nederlander die daar woont.

In het centrum van Sydney zie je een aantal daklozen. Hun spullen liggen in eenhoekje van een portaal. Sons met matrus, soms veel tassen, soms zijn ze even weg en ligt er hun verpakt broodje.

In de supermarkt verkopen ze geen alcohol. Dus ook voor bier en wijn moet je naar een slijter.
De cassieres pakken je boodschappen voor je in meteen na het scannen. Ze zijn niet zuinig met plastic tasjes. Soms zie je mensen met een winkelwagentje met wel 12 van die tasjes. Geen punt hier.....

En voor de tennisliefhebbers onder ons; de "bazin" van Iris, Jodie dus, werkt voor Blackmores, een vitaminenmerk. Die is hoofdsponser voor de Australian open. Jodie is uitgenodigd voor de finale van de vrouwen! Wauw....en ze mag iemand meenemen. Dat zal Chris wel worden maar laten we allemaal duimen dat ze voor Iris kiest haha. Een geweldige ervaring lijkt me. Ik had graag een wedstrijd meegemaakt maar helaas begint het toernooinpas als ik weer in Nederland ben.

Op het nieuqs hoorde ik dat 1 op de 3 mensen die verongelukken in het verkeer verongelukken door oververmoeidheid. Daarom zijn er in het hoogseizoen vrijwilligers die in een soor caravan op bepaalde parkeerplaatsen gratis koffie en thee schenken. Dit heet Driver reviver, is dus een oppepper.

Ik denk dat ik dit al geschreven heb maar weet niet of die al geplaatst is maar heel NSW bestaat uit zandsteen. Ze hebben mbv boren stukken eraf geboord. Je ziet regelmatig nog de verticale lijnen van de boren.

Reacties

Reacties

Iris

Helaas rijdt de gratis stadsbus 555 niet meer vanaf afgelopen 4 oktober

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!