AnitavanZandvoort.reismee.nl

Maandag 28 December

Maandag 28 december

Vandaag gaan we met de auto van Iris naar Morriset Park en Nelson Bay. Totaal wordt dat 6 uur rijden; anderhalf naar Morriset Park en anderhalf naar Nelson Bay en dat het hele stuk van drie uur weer terug. Het weer is nog niet super maar je weet hier nooit of dat blijft of beter wordt. Meestal wordt het later op de dag warmer.

Om 10.00 uur zijn we in Morriset Park. Dat we al bijna anderhalf uur op pad zijn heb ik niet gemerkt, de tijd vliegt.
Morriset Park is een gewoon park, "veldje" waar heel vaak wilde kangoeroes komen. Als het heet is verstoppen ze zich op koele plekken maar bij regen en bewolking zijn ze er wel. We hebben geluk (nou ja) want het regent. Er zijn volop kangoeroes. Er zijn verder maar een paar mensen dus het is heel leuk om daar rond te lopen. Jammer van de Aziaten die de kangoeroes toch brood geven ondanks de borden en de waarschuwingen van ons. ZIJ hebben mss leuke foto's, maar de dieren worden "verpest" . Ze komen dan alleen nog naar de mensen waarvan ze denken dat ze eten hebben. Ze worden lui en ze worden er ziek van. Het zijn tenslotte wilde dieren die hier zitten. Maar daar hebben deze mensen geen boodschap aan.
De kangoeroes laten zich gewoon aaien en komen naar je toe gesprongen. Ze zijn wel gewend aan mensen en zijn nieuwsgierig. Er is ook eenhele grote en sterke kangoeroe bij. Daar blijven we maar bij uit de buurt.
Om 11.00 uur wordt het echt veel drukker dus wij gaan. Het was heel bijzonder om je zo tussen de kangoeroes te bewegen. Mijn selfies zijn vreselijk haha. Ik wilde de kangoeroe niet "overvallen" en het knopje van de zelfiestick was lastig in te drukken, ik kijk dus nogal raar. Dat kan Iris beter haha Iris rijdt nog een ander straatje in, daar zitten ook kangoeroes en dat weten veel mensen niet. Daar zie ik er ook een paar gewoon de weg oversteken. Aan de ka t staat een enorme kangoeroe. Die doet volgens mij aan krachttraining, wauw wat een beest!,,

Het weer is niet goed genoeg om naar Nelson Bay te rijden. Drie uur rijden is het niet waard. We willen in een winkelcentrum (dat Iris anderhalf uur rijden van huis zo kan vinden, dat moest ik even vermelden) maar de coffeeshop is helaas dicht. Dan maar naar huis.

Onderweg zien we weer de prachtige zandsteen rotsen. Daar is NSW op gebouwd. We rijden over de moterhighway die gemaakt is tussen uitgeboorde rotsen. Men heeft stukjes van de rotsen afgehaald door ze van bovenaf met een boor te bewerken. Je ziet vaak ook nog de vertivcale lijnen van de boor in de wand. Prachtig ook als de weg links en rechts om een rots heen gaat, dan is het net een hoog eiland. Iris krijgt deze uitleg altijd van Chris. Hij verteld graag. Hij is als hobby ook helikopterpi.oot dus toen ik nog in het vliegtuig zat vertelde hij Iris daar vanalles over . Hoe laat ik waar zou zijn enz enz.

We halen bij Iris haar laptop op zodat ik sneller wat blogs kan typen. Zij gaat dan ondertussen met Alina en Mackenzie, ook een vriendin, shoppen.

Na mijn lunch type ik mijn blogs en upload wat foto's. Daar ben ik 5 uur mee bezig!,, Dus geniet van mijn blogs aub! Anders is het niet de moeite waard haha. Nog zou ik veel meer achtergrond info willen geven maar helaas dat lukt niet altijd. Kom zelf maar een keer naar Australië of google. Ik zou voor de eerste optie gaan (knipoog)
Mijn site maakt van een smiley of knipoog een J dus dat lukt niet, dus dan maar zo haha

Om 19.00 breng ik de laptop naar de parkeerplaats waar Iris hem ophaalt. Lopen doet mog pijn helaas, wrs door het winkelen 's middags. Ik doe meteen wat boodschappen in een piepklein winkeltje want heb echt niks te eten in huis.
Om 20.00 uur eten, opruimen en beetje tv kijken. Helaas hebben ze weinig zenders en is er meestal weinig leuks op maar dan app ik maar wat. Laat naar bed ga ik hier toch niet.

Reacties

Reacties

Leander

5 uur. Dat is behoorlijk lang maar het is het waard natuurlijk ! Leest lekker weg.

Iris

Bedankt coorde credits aan mijn navigatievaardigheid!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!