AnitavanZandvoort.reismee.nl

Woensdag 23 december

Vandaag gaan we naar Chatswood koffie drinken met Iris Duitse vriendin Alina. Alina is ook au pair, zij zorgt voor een meisje Anika van 7 en een jongetje Eliott van 4. Gaandeweg de dag wordt duidelijk dat Alina Iris appt als ze niet weet wat ze met de kinderen kan gaan doen. Anika is dol op Iris en op haar knutselideeën. Iris oppaskindje Nicholas niet. Als Iris zegt “O Nicholas, i know what we can do today” he says “I hope it is not art and craft” waarop Iris dan zegt “actualiy it is but.... “en uiteindelijk doet hij meestal wel mee. Alina zegt ook dat ze vind dat Iris veruit de beste au pair is die zij kent. Dat Iris veel en leuke dingen met de kinderen doet en die indruk had ik ook al gekregen. Maar heel leuk om dat dan ook nog eens te horen.

Mijn wekker ging vroeg af voor de afwas, wassen en het verzorgen van de poes Leopatra. Rond 9.00 uur is het 20 graden en bewolkt. Om 9.30 uur met de trein naar Chatswood en een half uurtje later ben ik er al. De trein kost $ 2,18 ong €1,50. En als je binnen een korte tijd de trein weer neemt kost hij niks. Elke 8e reis (wat dat precies inhoudt heb ik nog niet ontdekt) is ook gratis.

Om 10.30 uur heb ik met Iris en Alina buiten bij shoppinghall Westfield afgesproken. We gaan koffie drinken en shoppen. Als Alina naar huis moet lunchen Iris en ik nog (sushirol en juice fusions= drankje). Buiten Westfield zien we allemaal muziekgroepjes die optreden. Dat mag gewoon en is zo leuk!

Als Iris om 17.00 uur de bus naar huis neemt ga ik de supermarkt Woolworths verkennen. De prijzen liggen hier in Australië een stuk hoger dan bij ons. Ben&Jerry ijs $14, vierkipspiezen $10, een schaal aardappeltjes voor in de oven voor 4 personen $15, Pavlova $16. Bos bloemen $75.

Ik heb de trein van 18.00 uur en ben 10 minuten later al thuis; treinrit duurt 5 minuten en als de voetgangersstoplichten mee zitten het lopen ook.

Salade, glaasje wijn, kerstfoto via de app versturen en de dag zit er alweer op.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!