AnitavanZandvoort.reismee.nl

Een dagje au pair

Maandag 21 december

Vandaag zijn we vroeg op. Iris heeft hier geslapen maar moet om 07.00 uur alweer thuis zijn voor de kinderen. Ik kan niet meteen mee want ik moet wachten op de brandweer voor een korte inspectie.

Tegen half 10 loop ik naar de bushalte, zonder koffers kan het in 20 minuten;-), om op tijd bij Iris te zijn ivm de zwemles van Nicholas. Het is vandaag om 08.00 uur al 25 graden.

Voordat we het zwembad(je) binnengaan halen we bij de bakery een cappucino to go. Die mag je gewoon mee naar binnen nemen. In Australie hebben veel mensen een zwembad. Daarom beginnen alle kinderen heel jong met zwemles. Iris zit met Patrick van 1 op babyzwemmen. Vanaf 2,5 jaar gaan ze echt op zwemles. Ze gebruiken dan het smalste stuk van het zwembad. Ze hebben eennsoort bankjes in het water staan waar de kinderen op kunnen staan en zichzelf aan kunnen vasthouden. Er zijn max vier kinderen in een groepje en er zijn een of twee juffen. Soms is er een kind en twee juffen, soms een juf en vier kinderen. De kinderen van 2,5 zitten in het linkse rijtje, Nicholas van drie in het tweede rijtje en pas daarna gaan ze echt zwemmen, in rijtje drie en vier. Daarna gebruiken ze het lange stuk van het zwembad, voor grotere afstand.

Na het zwemmen gaan we koffie drinken en krijgen de kinderen iets te eten. Ze zijn dan zo moe dat ze anders niet meer eten. Patrick valt vaak in de auto in slaap en gaat thuis meteen naar bed. Nicholas gaat soms slapen. Deze keer gaat ook Nicholas soepel naar bed, hijnisnook niet helemaal fit. Terwijl de kinderen slapen ruimen wij h speelgoed op dat werkelijk door ALLE ruimtes ligt. Daarna gaat Iris de was verzorgen; maandag is wasdag, yeah! Ik schrijf blogs op haar laptop;veel gemakkelijker!

Het is om 12.30 uur bewolkt, plakkerig weer en later die dag begon het te regenen. Hard en lang.Na het dutje van Nicholas wilde hij met mij pepernoten bakken. Die vind hij heerlijk! Het regent nog steeds dus we kunnen toch niet naar de speeltuin.

Om vijf uur heeft Iris het eten klaar voor de jongens. Dat mogen ze opeten voor een klein tvtje.(de rest van de dag mogen ze zelden tv kijken). Eten mag meg een vorm maar evt ook met de handen. En als Patrick zijn bord over zijn haren wrijft mag dat ook. Iris houdt gewoon de regels van het gezin aan :-)

Iets over half zeven was ik thuis. De meegekregen couscoussalade gegeten, geappt, tv gekeken en op tijd naar bed.

Lenneke

Anita, wat leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt Down Under en veel quality time met Iris hebt! Een ervaring om nooit meer te vergeten, hoe bijzonder. Geniet nog van je tijd met Iris van al het fijns en moois daar.

astrid

Dag lieverds..leuk om te lezen..heb je meegezwommen Anita? Of was dat niet de bedoeling? Zo te lezen bevalt t je super en mis je ons allemaal niet...en zo moet t ook. Fijne kerstdagen..lieds van obs vor jullie