AnitavanZandvoort.reismee.nl

Kerstlunch

Zondag 20 december

Het is vandaag een mooie dag; zon, onbewolkt en om 9.00 uur al 23 graden. Vandaag is het voor Iris en mij een bijzondere dag; we zijn uitgenodigd voor een Kerstlunch bij het gezin van Iris. Jodie, Chris, Nicholas en Patrick vliegen voor Kerst naar de familie van Jodie in the Goldcoast. Daarom vieren ze vandaag met de familie van Chris Kerst. Heel bijzonder dat we daar onderdeel van mogen zijn. Ze hebben in Australie maar een kerstdag. Ik weet eigenlijk niet of net zoals in Engeland kerstavond heel bijzonder is. Daar heb ik eigenlijk nog niks over gehoord.

's Morgens eerst nog even mijn koffer uitpakken en een paar wasjes draaien En om 12.00 komt Iris mij met de auto ophalen (gelukkig, na die ervaring van gisteren wel zo fijn haha). Bij het benzinestation halen we twee hele grote zakken ijs op. Net zoals op Curaqua kun je die daar kopen, op weg naarbhetvstrand of op weg naar huis. Je betaalt binnen en pakt zelf de zakken uit de grote diepvries die buiten staat. Het is ondertussen al 29 graden dus de koele ijsklontjes zijn meer dan welkom.

Rond 13.30 is al het bezoek er; Chris zijn ouders, beiden met een nieuwe partner, Chris zijn halfzus met haar dochtertje van 8 mnd en Chris zijn broer met vrouw en dochter van 1 en een inwonende vriendin. Totaal zijn we met 12 volwassenen en 4 jonge kinderen. De moeder van Chris en haar partner hebben drie uur gereden en blijven slapen. De broer van Chris hoefde vandaag maar een stukje te rijden; de brug over. Hij heeft echter ook een huis in Nelson Bay, ook drie uur rijden. Deze familie is dus niet vaak met zijn allen bij elkaar, dus hetbis extra bijzonder dat wij zo gastvrij ontvangen worden.

De kersttafel is prachtig gedekt, de enorme kerstboom is prachtig versierd en omringd door cadeaus, buiten staat de parasol op, de schuifdeuren zijn open, de loungeset staat klaar, kinderzwembadje is gevuld; de zon schijnt volop (32 graden ondertussen), kortom alles voor een Kerst staat klaar ;-) Er is volop champagne, heerlijk limoen/citroen/basilicum water, toastjes, kaasjes, salades, olijven....

Als we aan tafel gaan moeten we eerst een Christmascracker open maken. Een aantal volwassenen zitten daarna keurig met een papieren kroontje op hun hoofd te eten :-). Daarna volgt er een "speech" door Nicholas van drie en daarna een van Chris. Iedereen wordt in de speech genoemd. Het eten ziet er heerlijk uit; kip met aardappeltjes, rozemarijn, tomaatjes,ui uit de oven, grote schaal met sla, ijsklontjes en grote prawns, grote schaal citroen-couscous (gemaakt door Iris), een salade met spinazie, groene asperges, aardbei en balsamico, en heelijk brood.

Toen mochten ein-de-lijk (vond Nicholas) de cadeaus opengemaakt worden. Iedereen had echt hele mooie cadeaus gekocht. Seafolly is een duur en een bekend merk (bikini top $140) Jodie heeft een vriendin die daar werkt dus die kan naar de familieverkoop. Ze had hele mooie bikini's voor drie meisjes (ook voor het buurmeisje dus zelfs die krijgt een cadeau), voor de twee jongens een mooie zwembroek en voor Iris slippers. Jodie kreeg van haar schoonmoeder een prachtige jurk en een blazer, en alles past perfect. Ik was verbaasd dat er zoveel kleding gegeven werd maar ook dat alles perfect past. Iris kreeg verder een portomonnee van Witchery, in een mooi stoffen tasje. Ook een duur merk. (Niet dat duur belangrijk is maar dan hebben jullie een beetje een idee hoe het daar gaat) Verder nog een cadeaubon. Goed verwend dus. Iris had voor haar gezin ook hele leuke dingen gekocht met lieve kaartjes erbij . Ik hoorde Jodie zacht tegen Iris zeggen "Iris you are the best!" De wellnessbon was een schot in de roos . Zelfs ik kreeg een lekkere fles witte wijn met een lief kaartje van Jodie "Thank you so much for letting us share your wonderful daughter!"

Na de lunch waren er desserts. Alissia had pavlova meegeebracht, met aardbeien, blauwe bessen en passievruchtensaus. Iris had haar (in het gezin beroemde en met heel veel enthousiasme ontvangen) triffle gemaakt. Het zag er prachtig uit allemaal.
We hebben gezellig nagekletst, het was een leuke groep mensen.

In Australië vieren ze Kerst eigenlijk altijd met een lunch. Een kerstontbijt en diner kennen ze eigenlijk niet. Het diner is vaak een bbq, en als dat kan op het strand.

Om 18.45 uur waren we bij mij. Iris zou bij mij slapen omdat de ouders van Chris in haar bed zouden slapen. We hadden allerlei eten meegkregen, dat was erg fijn. Hetbwas een geweldig leuke maarbook vermoeiende dag geweest en orgen moeten we weer vroeg op.

astrid

Wauw wat n bijzondere ervaring...liefs

astrid

Wat een bijzondere ervaring...liefs