AnitavanZandvoort.reismee.nl

Manly Beach en verhuizen naar Roseville Chase

Zaterdag 19 december Manly Beach en verhuizen naar Roseville Chase

Vandaag heel vroeg op om mijn koffers te pakken. Vandaag verhuis ik naar het appartement in Roseville Chase. Om 10.00 uur moet ik de sleutel van dit appartement inleveren. Het is vandaag heerlijk weer; zon, onbewolkt en om 9.00 uur is het al 23 graden.

Afgelopen week heb ik een nieuw koffietentje ontdekt. Daar ga ik lekker zitten en koffie drinken. Later deze dag komt Iris, dan gaan we heerlijk aan het strand liggen in Manly. Ik wil nu die surfers wel eens zien! J Ik bestel een latte en banana-bread met marple-sirup and walnuts. Het is een druk bezocht tentje, ik zie ook heerlijke ontbijtjes voorbij komen. De eigenaresse is heel vriendelijk; ze haalt ingrediënten uit de keuken om mij te laten zien wat ze bedoelt.

We besluiten dat Iris ook eerst banana-bread komt eten; die heeft ze nl nog nooit op. Daarna bekijken we een tweedehands winkeltje, die zijn er heel veel in Australië blijkbaar. Er hangt veel kleding, maat 40 voor volwassenen is hier maat 12. De kledingmaten voor kinderen zijn in jaartallen; 1 jaar oud is dus 1, 2 jaar oud is dus 2. Heel handig.

Eind februari t/m begin maart wordt in Manly Beach the Australian Open of Surfing gehouden. Er komen “grote namen”. Dit jaar is er ook een categorie t/m 14 en t/m 16.

De golven zijn heerlijk in Manly Beach, hoog en sterk. Goed te doen als je maar op het juiste moment omhoog springt. Een goede work out ;-) Er staan twee vlaggen op het strand. Daartussen moet je zwemmen, daarbuiten is de stroming te sterk. Op het strand aan de rand van de oceaan staan een aantal mensen; het “Surf rescue” team. In het water is een man op een waterscooter. Ze houden alles heel goed in de gaten. Dit strand heeft geen blaadjes en takjes maar zand. Veel fijner vind ik. Ik vind dit strand tot nu toe het leukste. Op het strand zie je mensen die een balspel spelen waarbij je de bal moet overgooien en dan via een trampoline moet spelen, je ziet mensen beachvolleybal spelen, surfers, kortom veel activiteit. Zelden mobiele telefoons. Op het gras hebben ze een elastisch koord gespannen tussen twee bomen. Daarover gaan ze koorddansen. Helaas ook zonder bh…..;-(

Om 15.00 is het 32 graden en willen we wel wat verkoeling. De winkelstraat biedt uitkomst; frozen yoghurt J. Daarna mijn koffer ophalen en naar de bus. Het was de bedoeling om samen met Iris met de bus naar mijn nieuw appartement te gaan maar dat liep mis. De bus ging niet zoals Iris gedacht had. We kwamen uit in Chatswood en moesten toen weer met de twee koffers en twee strandtassen terug naar Roseville Chase. Omdat Iris op tijd moest zijn om op te passen kon ze niet met mij mee. Ik moest dus eerder uitstappen en met twee koffers 10 minuutjes lopen naar mijn appartement, rechts om de hoek. ZEI ZE L

En dacht ze, hoop ik. Det bleek 50 minuten te zijn; heuvel op (lees BERG op), vol in de zon, met twee koffers en een schuin pad vol gaten. Ik heb een winkelkarretje gevonden en daar mijn twee koffers en mijn strandtas in gepropt. Dat ging IETS gemakkelijker, maar nog niet top. Om 19.30 uur was ik er eindelijk. Oververhit en een hoofd als een tomaat. Het was nog steeds 28 graden. Eerst veel water drinken en bijkomen, daarna afkoelen onder de douche, bed opmaken, paar noten eten als diner en naar bed. 21.30 uur en uitgeput.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!