AnitavanZandvoort.reismee.nl

Chatswood

Donderdag 17 december Chatswood

Vanmorgen weer op tijd opgestaan. Afwas gedaan en een paar blogs geschreven. ALS ik eindelijk tijd EN wifi heb probeer ik er meteen maar een paar te doen. Weer heerlijk gezeten in de tuin in de schaduw. Deze keer kwam er een klein hagedisje voorbij. Gebeld met Iris en afgesproken waar we zouden gaan lunchen.

Iris zou eigenlijk naar Manly komen maar ze had het zo druk dat ze vroeg of ik naar Chatswood kwam. Prima. Dat betekent dan wel 1 uur en 15 minuten in de bus zitten om even te gaan lunchen. Maar het gekke is dat dat hier helemaal niet zo lang lijkt. Dus vertrek ik om 11.15 uur naar Chatswood. Lijn 136 vertrekt vlak bij de werf van de Ferry dus dat is gemakkelijk te vinden. Doordat er steeds wat gebeurt (in en uitstappen van mensen) vliegt de tijd en ben ik er zo. Iris heeft uitgelegd wanneer ik op het stop-knopje moet drukken (zodra je “Concourse”ziet) dus arriveer ik precies waar ik moet zijn; recht voor de deur van “Lid & Jar”. Voor de geïnteresseerden; zo n busritje kost ongeveer A$4 dus is nog geen €3,-

Chatswood is een wijk in Sydney en ligt ook in NSW. Iris komt hier zeker twee keer per week, of om koffie te drinken met vriendinnen of om te shoppen. Het heeft veel leuke winkeltjes.

“Lid &Jar is een heel leuk tentje waar je kunt lunchen en eten. Er zijn weinig van dit soort tentjes, er zijn wel veel foodcourts in winkelcentra; hele of halve afdeling in een winkelcentrum met allerlei eettentjes. We zitten bij Lid&Jar gezellig en het eten is lekker.

Tijdens de lunch besluit ik niet terug te gaan naar Manly maar bij Iris te blijven omdat ik anders aan het eind van de middag weer terug moet naar Roseville Chase om de sleutel van mijn nieuw appartement op te halen. Dus gaan we even shoppen en rijden rond 15.00 uur naar “daycare”om Patrick en Nicholas op te halen. Nicholas wil door mij opgetild worden om te laten zien welke cupcake hij als traktatie gehad heeft. Hij is dol en dan bedoel ik DOL op zoetigheid EN op het krijgen van cadeautjes. We zoeken Nicholas “sunnies” (zonnebril) en vertrekken weer. Onderweg halen we ijsjes en dan wil Patrick door mij opgetild worden, nogal bijzonder want hij is erg eenkennig. Hij is echt een droppie. Om 16.30 uur zijn we eindelijk thuis. De tijd vliegt. Spelen, de kinderen eten geven en het is tijd om te gaan.

We gaan met de auto naar Cyndie en Chris. Iris is daar al geweest om kennis te maken dus ze weet de weg. Het is een prachtig appartement met een prachtige poes, haar vacht is amazing; ze lijkt wel een luipaard. Ze laten het hele appartement zien en leggen alles uit. Wel gek hoor om twee weken te gaan wonen in een huis van iemand anders, tussen hun persoonlijke spullen. Voor wie dat nog niet weet; ik kom aan dit appartement via “Housse-sitting”. Iris zag dat voorbij komen op facebook en tipte mij. Ik ben lid geworden van deze (betaalde site) en heb vervolgens op de advertentie van Cyndie gereageerd. Na e mailen en skypen kreeg ik te horen dat ik gratis in hun appartement mag. Ik hoef alleen te zorgen voor de poes. Lucky me J

Om 20.00 uur wil ik bij Iris vlakbij weer de bus naar Manly nemen maar dat gaat fout omdat Iris niet precies verteld heeft WAAR die bus halte is. Ik zie de bus voorbij rijden….Nadat ik 45 minuten in de kou gewacht heb brengt Iris me toch maar met de auto naar Manly. Anders zou ik dat pas na 22.30 uur zijn aangekomen en nog naar de supermarkt gemoeten hebben voor eten. Nu was ik rond 21.15 uur thuis.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!