AnitavanZandvoort.reismee.nl

Dagje winkelen in Sydney

Woensdag 16 december

Vandaag had ik al de Ferry van 8.20 uur om naar Circular Quay te gaan, het centrum van Sydney. Ik heb Iris opgehaald bij het station en daarna zijn we samen de stad in gegaan. Het regent.

Bij Max Brenner, (voor wie die nog niet kent; als je er ooit langs loopt; niet twijfelen en naar binnen gaan! Het is een “”Chocolate bar; een en al chocolade….. Je kunt er ook vanalles kopen voor thuis), hebben we lekker op ons gemak gezeten en genoten.

Via de winkeltjes zijn we richting “Backpackers World Travel” gegaan waar Iris om 11.00 uur weer een afspraak had om haar backpackers-reis te bespreken, maar ook om nog meer enthousiast te worden door de verhalen van de medewerkers. Ik heb zelf eerst rondgekeken in een grote markthal vol met souvenirs. Daarna ben ik ook naar dat bureau gegaan.

Iris had ondertussen een bericht van Chris gekregen, haar werkgever die op Bruce Willis lijkt ;-), dat er slecht weer op komst was; harde wind en kans op hagelstenen ter grootte van golfballen. We hadden al wel gemerkt dat het hard waaide en wat regende maar verder ging het nog wel. Toen we bij McDonalds zaten te lunchen, omdat je daar zelf je hamburger kunt samenstellen en hem heel erg leuk gepresenteerd krijgt, begon het buiten heel hard te regenen. Het leek ook alsof het heel erg stormde maar dat geluid kwam voornamelijk door de auto’s die door het water reden.

Kortom we hebben persoonlijk niet veel meegekregen van de tornado die door Sydney raasde. De beelden die jullie op tv hebben gezien hebben wij niet meegemaakt. Het enige dat wij hoorden was dat in Bondi het winkelcentrum Westfield overstroomt was.

Na de lunch moesten we snel naar de trein omdat Iris weer op tijd terug moest zijn om de kinderen op te halen. We moesten ieder een andere trein nemen maar dat was geen punt. In de trein kwamen drie controleurs om de kaartjes te controleren.

Op Circular Quay nam ik weer de Ferry naar Manly. Het waaide nog steeds heel erg en de boot schudde behoorlijk. Het regende en het onweerde. Lekker buiten op het dek zitten was er niet bij. Jammer want dat is elke keer weer genieten.

Thuis heb ik een salade gemaakt en er een glaasje wijn bij gedronken. Ondertussen was het weer droog en scheen er een matig zonnetje. Helaas bleken de all wether kussen nat en was ik dus doorweekt haha.

Ik kon geen blog meer schrijven omdat door het slechte weer de wifi er uitlag. Helaas…. Ik ben nog naar de bieb gelopen om het daar te doen maar mijn daar geschreven blog was opeens weer verdwenen. In de bar lukte het ook niet dus toen maar weer naar huis gewandeld. Daar heb ik maar een kerstsok zitten haken, Je moet iets he?;-)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!