AnitavanZandvoort.reismee.nl

Wat zoal allemaal opvalt in Australie

Om te beginnen; de zomervakantie duurt hier TWEE MAANDEN! (nu weet ik zeker dat de Nederlandse regering hier maar eens moet komen praten ;-)

De zomer begint 1 december...

Een milkshake is gemaakt van melk en fruit. Een thickshake is gemaakt van ijs en fruit.

Het personeel is overal heel erg vriendelijk; in winkels of in restaurants. Ze vragen waar je vandaan komt, hoe het je bevalt in Sydney, ze zijn heel belangstellend en menen het ook. Ze reageren altijd leuk op je bestelling.

Je kunt gerust je handtas ergens neer zetten of je telefoon ergens op tafel leggen. Er wordt niks gestolen. Op het strand laat je gewoon alle spullen liggen als je gaat zwemmen; niemand hoeft op de spullen te passen. In Sydney hoef je niet steeds je handtas vast te houden en te zorgen dat hij voor op je buik hangt. Wat relaxed!

Je voelt je nooit alleen. Er zijn veel mensen in de parken, op de bankjes in een winkelstraat of bij het strand. Ze drinken "coffee to go", eten een ijsje. Ze spreken je gewoon aan. Er is altijd iets te zien.

Welke kleding je aan moet op een dag is een beetje een dingetje; het weer wisselend soms erg op een dag; eerst dan warm, regen, onweer, harde wind, kans op grote hagelstenen (inde zomer!) en daarna weer warm.

Als je je rijbewijs gehaald hebt moet je eerst rijden met een L onder aan je nummerbord (aan de voorkant). Daarna krijg je een P, er rode en groene. Welke kleur wanneer weten we niet.

Invoegen op een andere rijbaan is nooit een issue, je "gooit" je auto er gewoon tussen. Meestal is er al een ruimte dus zodra ze zien dat je wilt invoegen remmen ze al af. Goh dat klinkt goed he?

Parkeren is de eerste twee uur gratis en soms de eerste drie uur.

Het is hier overal heel heuvelachtig; ook in de stad. Je moet regelmatig een heuvel op; te voet of met de auto.

En tot slot; hier mogen de meeste kinderen gewoon om 17.00 uur nog "een snack". Als ze daarna niet meer eten....jammer....

Wendy

Hoi ex duo,
Wat leuk om je via je reisverhalen te kunnen volgen. Leuk om te lezen wat je zoal meemaakt.
Zoals ik al eerder appte...... Een reis/vakantie om noooooooit meer te vergeten. Geniet van al het goeds down under, X

astrid

Wauw dat klinkt alsof wij qua fatsoen wel iets van hun mogen leren. De tgasten hier kijken we weg..invoegen geef je gas bij..in n park kijk je elkaar van t bankje af..nou gaat lekker..zet maar n cursus op om ons volk te fatsoeneren...sorry n zeurdag..have fun en lots of love also for Iris

Naatje

Leuk om je verhalen te lezen! En al uitstapjes in je eentje, brrrr moet er niet aan denken. Maar die twee maanden vakantie man ooh man wat lekker! xxx

Peggy

Leuk Anita om te lezen wat je allemaal meemaakt!
Veel plezier!!

gr. Peggy x

JP

Have fun!

Birgitte

Wat een rijkdom he om dit mee te mogen maken! Geniet er met volle teugen van. Have Fun! X