AnitavanZandvoort.reismee.nl

Watson Bay

Dinsdag 15 december,

Helaas heb ik me vandaag flink verslapen. Ik vertrek dus veel later naar Watson Bay dan ik gepland had. Nou ja eigenlijk had ik nog niks gepland, ik heb het ter plekke bedacht. Ik ga voor het eerst met de Ferry en moet daarvoor eerst mijn Opalkaart opwaarden. Het is heel handig dat je met deze kaart zowel met de bus, trein als veerboot kunt reizen. Dat opwaarden doe je bij een Top Up automaat. De Ferry komt om het half uur en die had ik net gemist. Ik kom dus uiteindelijk pas tegen drie uur aan op Circular Quay. Maar he, ik heb alle tijd dus dat maakt me niks uit. Vanuit Circular Quay is er een andere snellere boot die alle baaitjes afgaat. Ik sta voor op de boeg heerlijk te genieten van het uitzicht. Gelukkig is het bewolkt en verbrand ik niet ;-)

Terwijl ik daar zo sta te genieten word ik aangesproken door een oudere man, een Engelsman van 79. Hij vertelt daarna dat zijn oma in de oorlog voedselpakketten naar Noord Nederland stuurde en een gezin overliet komen op vakantie. Zijn oma was welgesteld dus ze kon dat doen. Hij heeft zelf over de hele wereld gewerkt en komt elk jaar naar Australie. Zijn zoon en dochter wonen daar in een mooi huis met uitzicht over de oceaan. A$ 5.500.000 waard. (in Australie hoef je geen of weinig belasting te betalen als je een huis erft. Je betaalt alleen over de eventuele meerwaarde van het huis. Misschien moet de Nederlandse regering eens wat ideeen gaan opdoen in Australie ;-) ) Hij heeft hier ook een "residence". Hij realiseert zich dat hij heel veel geluk heeft, hij kan naar Australie wanneer hij wil, hij is nog gezond, zijn vrouw leeft nog. Het is echt een heel leuke man. Ik vind het ook heel leuk om zo in gesprek te zijn. Natuurlijk niet in de laatste plaats omdat hij vind dat ik zo goed engels spreek, zonder enig accent. Ik lijk wel een engelse zegt hij.

We komen langs Rose Bay en hij vertelt dat je daar vliegtuigjes kunt boeken. Daarna komen we langs "Pirate Island" . Dat eiland kun je per dag afhuren. Zijn dochter had dat gedaan voor een kinderfeestje. Op Watson Bay kan ik het beste vis eten bij het allereerste tentje aan de rechterkant. Dus als jullie daar ook ooit komen, don't forget.

Watson Bay is een minder bekende wijk van Sydney, het is het oudste vissersdorpje van Australie.

Nu het eten van fish and chips ga ik de Coastal Walk doen. Die duurt een uur. Er staan geen bordjes dus je moet het op gevoel doen. Voor vertrek staat er een bord zodat je een beetje weet waar je heen moet. Je hebt keuze uit twee routes, ik neem dezelfde als die Iris heeft gedaan, die langs Lady Bay (een naaktstrand). Dit is de noordroute.

Voor vertrek had ik al een GE-WEL-DIG mooi uitzicht! Je ziet het strand, het heldere blauwe water, de baai omringd door groen loopt in een cirkel en net waar de cikel bijna sluit zie je Sydney.....amazing!

Er ligt ook nog een leuk bootje ;-)

Na de route neem ik een "Chai latte to go" en wil de veerdienst terug nemen. Het is ondertussen 17.40 uur en de veerdienst blijkt niet meer te komen. Gelukkig komt er nog een andere boot! Iris had hetzelfde probleem gehad, alleen even vergeten tegen mij te vertellen en moest een uur met de bus terug!) Ik was er in 20 minuten met deze snelle boot. Wat me hier opviel is dat wie geen kaartje had kunnen kopen toen ze aan boord kwamen dat netjes allemaal netjes deden toen ze zaten en de man rondkwam. Ze zaten al met het geld klaar. Ik niet want ik had al een kaartje, het enige wat hij mij vroeg was of ik al een kaartje had, hij hoefde het niet te zien. Heerlijk zoveel vertrouwen in de medemens! Deze boot was dus lekker snel en dat was fijn omdat het weer niet meer zogoed was, maar het was beduidend minder genieten dan op de heenweg. Deze boot sloeg alle baaien over.

Ik was weer net te laat terug in Circular Quay voor de Ferry dus moest weer een half uur wachten, maar goed om 18.30 uur was ik weer in Manly. Het regende en onweerde ondertussen dus was ik behoorlijk nat toen ik thuiskwam.

Een warme douche, snel een broodje eten, daarna met een wijntje appen met Engeland' Mexico, Nederland en Australie en mijn tweede dag alleen zit er weer op. Het bevalt me verbazend wekkend genoeg prima om alleen te reizen :-)

Op het kaartje zie je Rose Bay, Watson Bay pakt hij helaas niet....

Reacties

Reacties

Ingrid

Reisverhalen schrijven zit in de familie -:)
Leuk om te lezen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!