AnitavanZandvoort.reismee.nl

Manly

Maandag 14 december

Mijn appartement is dus in Manly. Manly is een buitenwijk van Sydney in NSW, gelegen aan de Oostkust. Manly staat bekend om zijn mooie stranden en goede surfcondities. Manly Beach is een van Australisch beste en beroemdste surfstrand. Manly heeft zowel stranden aan de oceaan als aan de haven. In de haven zijn er veel minder golven dus rustiger om te zwemmen. Vanaf Manly wharf kun je in 30 minuten met de veerboot naar Circular Quay, het centrum van Sydney.

Vandaag was het 28 graden en zonnig, zeg maar gerust heet. Omdat ik nog een dagje niet in de zon mag verblijf ik voornamelijk in de tuin in de schaduw. Ik kan nu mijn eerste drie blogs schrijven terwijl ik allemaal voor mij onbekende dierengeluiden hoor. Het lijken wel apen maar het zullen wel vogels zijn in de tuin naast mij. Ik zit er heerlijk!

Naast mij staat een opblaas-kerstman in de zon te stralen. Dat is even wennen, net als de grote kerstboom in Manly omringd door palmbomen en alle kerstverlichting in deze straat. Om in de stemming te komen ga ik maar een kerstsokje haken ;-)

In Nederland is het heetst van de dag is tussen 12.00 en 14.00. Dat is in Australie niet; het blijft tot 17.00 echt heet. Om 16.30 heb ik het toch echt wel gezien en loop naar Manly Beach, 3 minuutjes lopen. Als ik aankom hoor ik the lifegard omroepen dat er een witte haai gesignaleerd is. Ik zie veel surfers het water uitkomen. Ik hoor dat de haaien gechipt worden en dat ze zo kunnen zien waar ze zijn. Een paar oudere surfers surfen gewoon door, de kinderen gaan naar huis.

Op weg naar de winkelstraat moet ik weer oversteken. Op het zebrapad staat LOOK met een pijl naar rechts. Als je oversteekt terwijl het stoplicht nog op rood staat en ze betrappen je krijg je een flinke boete.

Ik heb Manly verkend, heerlijk met mijn voeten bungelend boven het heldere water op de stijger gezeten en daarna boodschappen gedaan bij de Aldi. Die ziet er hier veel luxer uit dan bij ons. Het viel me trouwens op dat de jeugd hier niet met mobieltjes rondloopt. Ik zie ze wel met skateboarden, surfplanken. Kleine kinderen vermaken zich met de kleine waterfonteintjes in de grond.

Na een laat diner (nou ja, een salade) ben ik weer Manly ingegaan. Het voelt heel relaxed om daar alleen rond te lopen ook al is het avond. Bij een Frozen yoghurt tentje tap ik zelf mijn frozen yoghurt. Daarna erop scheppen wat je lust en wegen. Dan zie je wat het kost. Daarna terug naar mijn appartement.

Kortom een heerlijk relaxte eerste dag in mijn uppie :-)

Reacties

Reacties

Astrid

Gelukt xxx

Anita

Nee.. de rezt is,weer verdwenen....dit zijn maar een paar zinnen. Nieuwe poging volgt

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!