AnitavanZandvoort.reismee.nl

De vlucht naar Sydney

Deze vlucht zit ik weer in de Airbus 380-800. Als je bovenaan de trap kijkt zie je dat voor de businesclass en first class gezellige kaarsje branden, er mooie bloemen staan en er mooi gedempt gekleud licht is. Op inernet heb ik prachtige plaatjes gezien van de "bedden" en de bar. Wat zou ik graag boven zitten/liggen!

We krijgen bij binnenkomst meteen een etuitje met oogmasker, warme sokken en tandenborstel met tandenpasta. Ik heb nu nog meer beenruimte dan in de vlucht hiervoor; ik zit op de eerste rij in het midden van het vliegtuig. Schuin voor mij hangt een babybedje maar daar heb ik geen last van. Het eenjarige meisje is lief, vrolijk en rustig, dus ook van haar heb ik geen last.

We kijgen ontbijt dat je weer hebt mogen uitkiezen op de menukaart en ik moet zeggen dat het de eerste keer in mijn leven is dat ik Baileys besteld heb bij het ontbijt..... Omdat deze vlucht ongeveer 13-14 uur duurt (die naar Dubai 6 uur) krijgen we natuuuuurlijk ook wel een snack :-) Ieder een eigen pizzadoosje met pizza. Het personeel is supervriendelijk en je mag om vanalles vragen. Er is ook fruit.

Het lukt me om een aantal uren te slapen. Wel licht en steeds tussendoor wakker maar goed.Er was regelmatig turbulentie en dan moest de slapende baby naast mij weer uit haar bedje gehaald worden en moest ook zij weer de veiligheidsriem aan.

De lunch bestond voor mij uit couscoussalade met garnalen, kip in kruidensaus, safraanrijst met boontjes. Als dessert chocoladecake met noten en vanillesaus. Tuurlijk weer lekkere witte wijn en thee met chocolade na. Wederom crackertjes met dipjes en mini tictacjes. Niet slecht voor een lunch ;-). Ik kan er aan wennen haha

Een uur voor het landen in Sydney was er opeens paniek. De stuwart riep "aan de kant, aan de kant" en hij dook een kastje in om een brandblusser te pakken. De vrouw naast mij had al last van vliegangst dus dat werd er niet beter op. Persoonlijk was ik er erg rustig onder. Het is zoals het is. Het brandalarm op het toillet bleek te zijn afgegaan. Het bleek mee te vallen dus eind goed, al goed. Heb ik in ieder geval iets meegemaakt om te vertellen ;-)

Voor mij 12.35 uur maar voor plaatselijke tijd 23.35 uur landden we in Sydney. De reis is me heel erg meegevallen; Iris vond dat het drie weken leek te duren toen zij vloog maar ik vond het "peanuts"

In het vliegtuig had iedereen een formulier moeten invullen. Waarom je Australie bezoekt, hoe lang, waar je logeert, wie je kent, wat je invoert. Op tv zie je spannende situaties met drugshonden, geopende koffers enz enz. Ik heb niks gezien, ik stond al " buiten" voordat ik het door had. Misschien omdat wij de laatste vlucht waren en iedereen naar huis wilde.

Iris stond mij op te wachten: lekker bruin en met een geweldige heliumballon van Australie en een koala beertje. Ze stond er al een uur.....bang om te laat te komen denk ik ;-) Het was weer geweldig om haar te zien en weer te kunnen knuffelen!!!

In het hotel hebben we geproost met heerlijke champagne van Iris. Daarna nog wat Baileys er achteraan en toen stortte Iris in; van de slaap want normaal gaat ze rond 21.00 uur slapen (als 21 jarige!} en nu was het al 00.30 uur. Voor mij was het 14.30 uur en moest gaan slapen! Ik was superfit dus tja dat viel niet mee. Uiteindelijk hebben we allebei licht geslapen en zijn we 's morgens na het ontbijt vertrokken naar Iris haar huis.

Reacties

Reacties

Leander

Wat een verwennerij... top.
Iemand op de wc aan het roken geweest denk ik :-)

Ingrid

Goed om te lezen dat je geen honger hebt gehad in het vliegtuig -:)
Fijn dat de tijd in het vliegtuig letterlijk voorbij is gevlogen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!